Váš košík je prázdný
Tvorba vlastní deskovky
Tvorba hry není jen formování herních mechanismů, systémů a pravidel. Pro mnoho autorů je to čirá radost a potěšení ze samotného procesu. Ať už hry vytváříte pro zábavu, vzdělávání, obchod nebo jen tak pro zábavu, v Deskopevnosti budeme přinášet spousty zajímavých článků od autorů, kteří s tvorbou her mají praktické zkušenosti.
Zaměříme se na hratelnost, mechanismy, hráčský zážitek, ale i praktické věci související s tvorbou a publikací hry.

Tvorba her - Hloubka hry
Všimli jste si, že pokud ve hře objevíte ideální strategii, nechce se vám už většinou vymýšlet nic nového a kolikrát danou akci prostě opakujete, dokud hra neskončí ? Nebo, že při některých hrách opakujete stejnou strategii dokola, ačkoliv existuje jistě i lepší řešení ?

Tvorba her - Cena myšlenky
Co je nejtěžší vymyslet při tvorbě hry? Je to nápad na hru samotnou?
Mezi stolní hry, jejichž původ lze vysledovat v dávných dobách, patří šachy, go, pachisi, backgammon, mahjong, mancala a pick-up sticks. Pravidla těchto her byla zaznamenána až v raném novověku a jejich vlastnosti se postupně vyvíjely a měnily v průběhu času, prostřednictvím lidového procesu. Vzhledem k tomu se nepředpokládá, že by tyto hry měly svého designéra nebo byly výsledkem designérského procesu v moderním slova smyslu.
Po rozmachu komerčního vydávání her na konci 19. století se mnoho her, které se dříve vyvíjely prostřednictvím lidových procesů, stalo komerčními. Například z podobných veřejně dostupných her Generala, Yacht a Yatzy vznikla v polovině 50. let 20. století komerční hra Yahtzee. Přizpůsobení tradičních her komerčním účelům je příkladem herního designu.
Podobně mnoho sportů, jako je fotbal a baseball, je výsledkem lidových postupů, zatímco jiné byly navrženy, například basketbal, který v roce 1891 vynalezl James Naismith.